+420 605 131 101
Termíny výměny oleje a filtru se pohybují u nového automobilu – poprvé kolem 80.000 až 100.000, potom po 60.000 km. Při zvýšené zátěži vždy po 40.000 km.
Číst více..
Nová dimenze zabezpečení vozidel. Unikátní zabezpečení vašeho vozu GSM/GPS komunikační modul s celoevropským pokrytím.
Číst více..
EGR ventil je součástka automobilu, jejíž hlavním úkolem je snižování emisí výfukových plynů motorů. Principem EGR ventilu je vedení části výfukových plynů zpět do motoru. EGR ventil ovládá přechod mezi sacím a výfukovým potrubím. Když se ventil otevře, do sacího potrubí se díky podtlaku dostane určité množství výfukových plynů. Výfukové plyny se smíchají ve válci s novou směsí, a tím dochází ke snížení teploty hoření, což v konečném důsledku vede ke snížení emisí. Jinak řečeno, část spalin projde spalovacím procesem dvakrát - logicky co bylo již spálené, znovu nehoří, a tak dojde k snížení teploty hoření. V případě benzínových motorů se recirkulace pohybuje řádově v 10-20 % z objemu nasávané směsi. U dieselových motorů se tato hodnota pohybuje okolo 15-25 %.
Za normálních podmínek nepotřebuje EGR ventil žádnou speciální péči, pouze jednou za čas je potřeba jej vyčistit od karbonových usazenin. Uvědomte si, že spaliny, které se vrací zpět do motoru pomocí EGR ventilu, neprošly žádným katalyzátorem či filtrem pevných částic. Proto v případě používaní nekvalitního paliva či v případě, že motor spaluje spolu s palivem i olej, se EGR ventil rychle zanese usazeninami. To způsobí, že klapka ve ventilu nedovírá a motor při přidání může škubat, automobil nadměrně dýmí. Toto dále to vede ke snížení výkonu motoru v celém rozsahu otáček. V poslední fázi zanesení automobil špatně startuje.
Možnosti řešení problému s EGR ventilem: